Forerunner 620 orang/wht EU+HRM

Flere visninger

Forerunner 620 orang/wht EU+HRM

Avansert treningsklokke med restitusjonsrådgiver

Detaljer

Detaljer

  • GPS-treningsklokke med fargeberøringsskjerm i høy oppløsning som sporer avstand, tempo og puls¹
  • Beregner restitusjonstid og kondisjon ved bruk av pulsmåler
  • HRM-Run™-måleren¹ tilfører data for frekvens, tid med bakkekontakt og vertikal oscillasjon
  • Tilkoblede funksjoner²: automatiske opplastinger til Garmin Connect, sporing i sanntid, deling på sosiale medier
  • Kompatibel med gratis treningsplaner fra Garmin Connect

Forerunner 620

Med Personlig Trener i klokka! Forerunner 620 har restitusjonsrådgiver, løpsberegning og kondisjonsberegning, slik at du kan trene smartere. Når 620 brukes med HRM-Run-måleren¹, gir den også tilbakemelding om løpeform ved å vise frekvens, tid med bakkekontakt og vertikal oscillasjon. Ved innendørs trening sporer den innebygde akselerasjonsmåleren distanse, slik at du ikke trenger en egen fotsensor. Les mer på vår minisite, klikk på det lille bildet til høyre.

Den kjenner ditt potensial

skjermbildet kondisjonsberegning

Forerunner 620 kan utføre kondisjonsberegning (VO2 Maks) og beregne kroppens maksimale oksygenforbruk. Hvis du vet hvilken kondisjon du har, er det lettere å måle fysisk form og forbedre ytelsen. Når 620 brukes med en pulsmåler, beregner den ulike data, blant annet hastighet, slag per minutt og pulsavvik, for å beregne kondisjonen din. Tallet viser maksimalt oksygenvolum du kan forbruke per minutt, per kilo kroppsvekt ved maksimal ytelse.

En fargemåler på klokken viser deg hvordan dataene for kondisjonsberegning kan sammenlignes med andre løpere av samme kjønn og alder. Basert på kondisjonsberegningen kan 620 forutsi løpstider for flere distanser. Dette kan gi deg et tidsmål for neste kappløp, så fremt du har fullført aktuell trening.

Tren og kappløp slik du ønsker det

Forerunner 620 har separate aktivitetsprofiler for sykling/konkurranse/løp, og det er enkelt å bytte mellom dem og vise bare informasjonen du vil se. Sykkelprofilen bruker som standard hastighet i stedet for tempo, angir aktiviteten som sykling for Garmin Connect og støtter målinger av syklehastighet og pedalfrekvens når den parkobles med Garmins trådløse sensorer for hastighet og frekvens. Profilen for konkurranse er en ekstra løpsprofil der du kan konfigurere og raskt bytte til andre datafelter for konkurranse enn de du bruker i den daglige løpingen.

Hvile- eller løpedag

Med Forerunner 620 trenger du ikke gjette hvor lang restitusjonstid du trenger mellom treningsøktene. Den lærer seg fysiologien din basert på pulsdata og tar dette med i beregningen av forrige treningsøkt, og den viser deretter hvor lang tid det tar før du er helt uthvilt og klar for neste harde treningsøkt.

Når du har på HRM-Run gir 620 en restitusjonssjekk som er et varsel i sanntid på restitusjonstilstand innen de første par minuttene av løpeturen. Når du har fullført en løpetur, viser restitujonstiden hvor lenge det er til du kan prøve en ny hard treningsøkt. Fargekoder på måleren gjør det enklere å lese av tallene – grønn betyr at du er klar. Hvis måleren er rød og restitusjonstiden er på over tre dager, bør du vurdere en hviledag eller bare en lett løpetur.

Følger formen

Følger formen

620 er den første GPS-treningsklokken som gir tilbakemelding på løpestilen din ved å rapportere flere tall. Når den brukes med HRM-Run¹, rapporterer 620 pedal/løpefrekvens, vertikal oscillasjon og tid med bakkekontakt. Disse målingene kalles løpsdynamikk, og de påvirker løpsøkonomien.

HRM-Run har en akselerasjonsmåler som måler torsobevegelsen når du løper, for å beregne disse tallene. Pedalfrekvens er totalt antall skritt per minutt, venstre og høyre fot kombinert. Vertikal oscillasjon er graden av spenst i løpsbevegelsen, målt i centimeter. Tid med bakkekontakt er akkurat det det høres ut som – tiden foten er på bakken under hvert skritt, målt i millisekunder. En fargemåler gjør det enkelt å se hvordan løpsdynamikken din er sammenlignet med andre løpere.