Kjøpsvilkår

Vi i Birk Sport AS strekker oss langt for at du som kunde skal få en hyggelig kjøpsopplevelse. Gi oss gjerne tilbakemelding på din opplevelse på [email protected].

Priser på varene er oppgitt inklusive moms. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr. 

For en sikker betaling bruker vi i Birk Sport AS Klarna og DIBS. Vi lagrer aldri din kortinformasjon og all informasjon blir sendt kryptert via sikre servere. Straks betalingen er gjennomført vil du motta din ordrebekreftelse.

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil og at vi kan være utsolgt for enkelte varer, spesielt under salgsperioder.

Betalingsvilkår oppgis i handlevognen, avhenging av valgt betalingsmåte. 
Fraktvilkår oppgis i handlevognen, avhengig av valgt fraktmetode.

Angrerett

Varer kjøpt gjennom oss gir deg en angrefristen er på 14 dager. Om du benytter deg av angreretten må retur/angrerettsskjema være utfylt. Dette skjemaet ligger vedlagt i din ordrebekreftelse slik at du enkelt kan fylle den i og legge den ved i pakken du sender tilbake.

I tilbakemelding til oss må det framkomme tydelig at dere ønsker å benytte angreretten. Angrefristen løper fra den dagen dere mottar varen eller en vesentlig del av den. Hvis avtalen gjelder en vare som er laget på bestilling eller en vare som har blitt gitt personlig preg, begynner angrefristen å løpe den dagen dere har mottatt informasjon. 

Angreretten kan brukes når varen er ubrukt og leveres i original emballasje med kvittering. Sykler må enten leveres ubrukt i en av våre butikker, eller sendes til kundeservice i originalemballasje med nødvendig polstring.

Garantier og service

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.

Leveranser

Leveransetid

Leveransetiden oppgis i handlekurven under respektive fraktmetoder. Vi sender ut pakker alle virkedager (mandag – fredag), slik at du mottar pakken så snart som mulig. Hvis en vare har avvikende leveransetid, oppgis det ved den respektive varen.

Returer

Vi har alltid fri retur/bytte av varer, og returseddel ligger vedlagt i esken du mottar med varen/e. Er varen defekt eller vi har levert feil vare må du ta kontakt med oss direkte på [email protected] hvor du beskirver feilen/mangelen. Vi dekker fraktkostanden for defekte varer. Returseddel finner du vedlagt i esken.

Når dere benytter angreretten må dere, 
hvis det gjelder en vare, sende eller levere den tilbake til oss.

Tilbakebetalingsplikt: 
Hvis dere benytter angreretten, forplikter vi oss til å betale tilbake deres betaling for vare senest 30 dager etter at vi har mottatt varen, eller hvis det gjelder en tjeneste senest 30 dager etter at vi har fått melding om at dere ønsker å benytte angreretten.

Se også Forbrukerrådets hjemmesider for mer informasjon om deres rettigheter.